3 Aralık 2012 Pazartesi

Her cuma olduğu gibi bugünde yeni bir hikaye sizlerle olacak.Hayat her kadına farklı hikayeler yaşattığı gibi Dilek hanımda çok farklı şeyler yaşamış.Bizlerle paylaştığı ve yaşadıklarını anlattığı için çok teşekkür ediyoruz.

44 yaşında ev hanımıyım ,2 erkek 1 kız çocuğum var.Hepsinin ayrı bir hikayesi,ayrı bir heyecanı var.En küçük oğlumun doğum hikayesini sizlerle paylaşacağım…


27 yaşındaydım,en küçük oğluma hamile kaldığımda.Hamileliğim boyunca bir sorun yaşamadım.Doğumumun başlaması yine çoğu annelerde olduğu gibi gece yarısı ansızın yavaş yavaş olan sancılarla gösterdi saat ta 03:00 dı.Rahmetli babamı görüyordum rüyamda.Ranzaya yatmıştı,bende çekil baba yanına geleyim dediğimde babam da git demişti.O anda bir korku ile uyandım ve suyumun geldiğini gördüm.Eşime kalk benim sancılarım var desemde eşim inanmadı ve sabaha kadar bu sancıları çektim.Sabah oldu ilk işim eltimi arayıp söylemek oldu ,o da sağolsun hemen iş yerinden izin alıp yanıma geldi.Ebe vardı hemen yakınımızda ilk oraya gittik ,kontrol etti sakın hastaneye gitmeyin çocuk gelmiş yolda doğum yapabilirsin dedi.Bizde korktuk eve geldik.Daha sonra sancılarımın artmasıyla beraber ebeyi çağırdık ve salonun ortasına yatırdılar beni.Çarşaflar serildi,sıcak su hazırlandı.Cahillik işte ,şimdi olsa yapar mıydım?Ama işte olan olmuştu.Neyse, daha sonra ebe doğumu yaptırmaya çalıştı fakat olmuyordu.Bendeki guatr nedeniylede nefes alamamaya başlamıştım ve mosmor olmuşum.Ebe beni öyle görünce iyicene korkmuş ve eltimlere dua edin yoksa kadını ve bebeği kaybedicez demiş.Doğum olmuştu ve oğlum dünyaya geldiğinde o da mosmordu.Nefes alamıyordu,ikimizde çok kötüydük.Oğlumun şimdi astım olmasının belkide nedeni o dur.Benim dikişlerimi dikmediği ve açık bıraktığı için malesef 8 sene öncesinde ameliyat olmak zorunda kaldım.Bu yüzden bütün kadnların hamilelikleri boyunca iyi bir hastane ve doktora gitmelerini tavsiye ediyorum.Ben gençtim ve o zaman ki cahillikten,tek başına bir yere gidememekten dolayı bunları yaşamıştım.Bu etrafımdakilere büyük ders oldu ama bu nedenden dolayı ikimizde ölebilirdik,allah korudu…

Yıllar çok çabuk geçiyor ve oğlum şimdi üniversiteye hazırlanıyor,belki tek sorunu astım hastası olması,allahım bütün çocuklara uzun ömür versin.Cahillik çok kötü birşey,kadın olarak bilinçli olmak en doğru şey.Hikayem bütün kadınlara örnek olsun ve daha dikkatli olsunlar.Ben bunları birşey bilmediğim,cahil olduğum için yaşadım.Lütfen sizler bilgili olun ve herşeyi en ince ayrıntısına kadar araştırın.

Tagged: , , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder