5 Ekim 2016 Çarşamba



Doğum yaptınız, devletin vermiş olduğu izinler bitti artık iş başı yapma zamanı geldi. İşte o andan itibaren iş yerinde nasıl süt sağacağım? nerede saklayacağım? eve nasıl götürücem derdi başlıyor. Tamam sakin olun, her şey bu kadar sıkıntılı değil sadece sakin olun ve derin bir nefes alın.
Çalışan annelerin en büyük sorunlarından biri de çalıştıkları yerde süt sağmak için uygun ortamın olmaması yada yoğunluktan dolayı süt sağmaya vakit bulamamaları. Her anne adayının iş yerinden 1,5 sat erken çıkma imkanı bulunuyor bazı iş yerleri bunu toplu bir gün izin olarak kullandırabiliyor. Özellikle sanayi bölgesinde yada ulaşım konusunda sorun yaşayan iş yerleri bunu seçiyor.
Peki ben neler yapıyorum?
İşe başlamadan önce evdeyken süt sağmaya başlamış ve günlük olarak süt poşetlerine koydum. Üzerine tarihleri mutlaka yazmalısınız çünkü ilk sağdığınız sütü eğer buzdolabında sakladıysanız 3 ay içerisinde içirmeniz gerekiyor. Ben iki haftalık stok yapmıştım. İş yerinde de öğlen ve akşam olmak üzere iki poşet süt sağdım. İlk zamanlar çok güzel sütüm olurken daha sonra sütüm azaldı.Evdeyken daha rahat oluyorsunuz, kafanız rahat oluyor. Çocuklarınız yanınızda , ev sorununu düşünmüyorsunuz, yemeğinizi istediğiniz zaman yapıyorsunuz ama çalışan anne olmak işte bazı şeyleri engelliyor olabiliyor. Yaklaşık iki ay olacak işbaşı yapmam, Kartal gece üç kere uyanıyor, yoğun bir tempoda çalışıyorum, sabah 06:00 da kalkıyorum akşam 19:20 de eve gidiyorum. Gün içerisinde ne kadar su içersem benim için kar diye düşünüyorum ve masama bir sürahi aldım. Her iki saatte bir bitirip yenisini dolduruyorum tabi çay-kahve-rezene gibi içecekleri de içiyorum. Yemekte tatlı varsa keyfimi kimse bozamıyor. Kafam rahat olduğu sürece sütüm geliyor ama biraz moralim bozuk olsun yada uykusuz olayım işte o zaman  DEVAMI İÇİN HADİ BUYRUN

Tagged: , , , ,

1 yorum:

  1. Memelerimdeki süt birikince çok rahatsız ediyor. Şimdilik babası yardım ediyor ama sanırım bu aletten bir tane almam gerek.

    YanıtlaSil