30 Ekim 2012 Salı

Eşimle aramızda kan uyuşmazlığı var. Bebeğimde bir sorun çıkmasından korkuyorum.

Doğrusu: Anne adayının rh(-), baba adayının rh(+) olması durumunda kan uyuşmazlığı söz konusudur. Bu durumun ilk bebekte bir soruna yol açma ihtimali %0′a yakındır. sonraki bebeklerin etkilenmemesi için gebelik ve doğum sonrasında bir dizi önlem alınır.

Doktorum bana kansızlık için sadece demir hapı verdi, kan hapı vermedi.

Doğrusu: “Kan hapı” =”Demir hapı”. Kansızlıkların çoğunluğu demir eksikliğine bağlı meydana gelir.

Kendimi aşırı halsiz hissediyorum. Bu durumun kansızlıkla alakalı olduğundan şüpheleniyorum.

Doğrusu: Kansızlık hamilelik döneminde “halsizlik” şikayetinin en az görülen nedenlerinden biridir. En muhtemel neden vücudunuzun dinlenme ihtiyacını size kendi dili ile anlatma girişimidir.

Bebeğim ultrasonda yüzünü göstermedi. Bir sorun olduğundan şüpheleniyorum.

Doğrusu: Bebekler bazen 24. haftadan sonra yüzlerini anne adayının sırtına döner ve kendilerini rahat hissettikleri bu pozisyonda kalmayı tercih ederler. bebeklerin bilinçli olarak kendilerini saklama özellikleri yoktur.

Hamilelik hurafeleri serisi Dr. Kağan Kocatepe’den izin alınarak yayınlanmaktadır.

Tagged: , , , , , , , , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder