9 Ekim 2012 Salı

Bu haftaki konuğumuz Esra Sert…


Çalışan annelerin tek sorunu uyku problemi,gece devamlı uyanan çocukların yüzünden annelerin sabah erkenden kalkıp işe gitmesi tek sorun gibi .uykusuzanneler.com ve gurmebebek.com un kurucularından Esra hanım bizimle en içten şekilde söyleşi yaptı ve sorularımızı cevapladı.Bir prensese sahip olan annemize çok teşekkür ediyor,başarılarının devamını diliyoruz.

Güzel söyleşimizi sizlerde okuyun,hadi buyrun…

Merhaba Esra Hanım kısaca kendinizden bahsetseniz bize…

2.5 yaşındaki Lado’nun annesi, TV habercisi, NTVMSNBC anne/ çocuk editörü. Gurmebebek.com ve Uykusuzanneler.com kurucularından biri.

Hamile olduğunuzu öğrendiğiniz an neler hissettiniz? İlk kiminle paylaştınız?

Öncesinde bir düşük bir de mol gebelik yaşadığım için korku ve endişe hissettim. Eşimle paylaştım, hayırlısı diyerek boynumuzu büküp bekledik.

Eşinize BABA olacağını söylemek için neler yaptınız?

Daha önce yaşadığımız tatsız deneyimler nedeniyle bizim için coşkulu bir an değildi. Baba olacağından emin olamadığım için özel bir şey yapmadım.

Bitanecik prensesinize Ladin ismini koydunuz, annelerimiz-anne adaylarımız merak ederler, anlamı nedir?

Ladin’e ladin ağacının ismini verdik. Çok güzel bir ağaç, söylenişi de çok melodik. Bu nedenle tercih ettik.

Ladin nasıl bir bebeklik dönemi geçirdi? Her çocukta olduğu gibi uyku-gaz gibi problemleri var mıydı?

Gaz problemi vardı ama bizi çok fazla zorlamadı. Pek ağlayan bir bebek değildi, ama uyumazdı. 35 dakikada bir uyanırdı. bu de beni uyku eğitimi yöntemlerini öğrenmeye ve uykusuzanneler.com‘u kurmaya itti.

uykusuzanneler kulubu nasıl ortaya çıktı? Bizimle paylaşabilir misiniz?

Uyku eğitimi yöntemleri benim kızımda çok işe yaradı. Türkiye’de bu konuda düzgün bir kaynak yoktu. Ben de bir uyku eğitimi sitesi kurmaya kara vermiştim. Ama nasıl bir şey olacağını bilemiyordum. Sonra Perihan Gürer nam-ı diger PeriAyda uykusuzannelerkulubu bir twiit attı ve mesele doğal yoluna girmiş oldu. Biranda benim aklımda hiç olmayan bir destek grubu oluştu, bu destek grubuna uyku eğitimi sitesi fikrini entegre etmiş olduk. İlk sitemizi de internet annlerinden slingo mom yani İrem Erdilek yaptı. Şimdi yeni bir site ile uykusuz anneleri ağırlamaya hazırlanıyoruz.

Çalışan anne olarak zorluk yaşıyor musunuz? Kızınızla beraberken neler yapmayı tercih edersiniz?

Yaşıyordum, bu nedenle televizyonu bıraktım. Bana çalışan anne olmak çok zor geldi. Bunun altından kalkabilen anneleri çok takdir ediyorum. Kızımla bol bol evcilik oynarız, çünkü kendisi bir evcilik tutkunu. Parka gideriz, sokaklarda yürür sohbet ederiz.

Çocukların her ayında yeme problemi çok fazla ortaya çıkmakta ve annelerimiz maalesef neyi ne zaman vereceğini bazen karıştırmakta ,gurmebebek.com anneler için çok faydalı ,siz bu siteyi oluşturmaya nasıl karar verdiniz?

Bu sitelerin hepsinin müsebbi bir Ladindir :) ) Ek gıdalara geçiş ve genel olarak çocuk beslenmesi konusunda Türkiye’de kapsamlı bir kaynak yok. Olan kaynaklar sadece tarif yayınlıyor, çocuğu da çocukların menülerinde olmaması gereken sağlıksız tarifler. Biz gurme bebekte farklı bir şey yapmak istedik. Araştırmalar çok net çocuğunuzun nasıl beslendiği yetişkinlikteki sağlığını birebir belirliyor.

Anne olduktan sonra sizde neler değişti?

Anne olmak insanın kişisel gelişimine çok büyük katkı sağlıyor. Hayatım tamamen değişti, insanın hayatı bu kadar değişince kendisi de değişiyor. Kesinlikle daha mutu ve daha az kaygılı bir insanım.

En son olarakta annenizle kendinizi kıyasladığınız zaman nasıl farklılıklar görüyorsunuz?

Ülkemizi ziyaret eden yazar Aletha Solter, eğer otomatik pilotta annelik yaparsak annemiz gibi davrandığımızı söylüyor. Farklı bir annelik farkındalık gerektiriyor. Türkiye’de çoğumuz otoriter evlerde büyüdük. Şimdi ise daha demokratik anne babalar olmaya çalışıyoruz. Ben de bu anlamda elimden geldiğince annemden çok farklı bir anne olmaya çalışıyorum

Tagged: , , , , , , , , , , , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder