16 Eylül 2012 Pazar


08/02/2010 tarihinde tanıştım anneysen.com ile,daha o zamanlar hamile bile değildim.Annelerle daha tanışmamış bu güzel ortamı keşfetmemiştim.Daha sonra İpek dünyaya geldi ve artık bu site benim için çok önemli olmaya başladı.Oradaki annelerle tanışmak,istediğin herşeyi söylemek,içinden ne geliyorsa öyle davranmak kadar güzel birşey yoktu.  anneysen.com benim için özeller içindedir.Annelik çok güzel bir duygu ve bunu anneysenin kurucularından Pınar ŞİMŞEK ile konuştuk.Sorularımıza en içten bir şekilde cevap verdiği için çok teşekkürler,böyle bilinçli,bilgili annelerin olması çok   güzel. anneysen.com un kurucularından Pınar ŞİMŞEK şöyle anlatıyor :

Merhabalar,kısaca kendinizden bahsedebilir misiniz?
1975 doğumluyum. 9 yaşında bir kızım ve 6 yaşında bir oğlum var. Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü’nden 1997 yılında mezun oldum. Üniversiteden hemen sonra burslu olarak Japonya’ya gittim ve MBA eğitimimi orada tamamladım. Sonrasında Türkiye’ye döndüm ve 10 yıl eğitimin çeşitli alanlarında çalıştım.
 www.anneysen.com nasıl ortaya çıktı?
anneysen.com, kendi günlük hayatımızdan ortaya çıktı. Benim ve ortağım Aylin Çakır’ın ikişer çocuğu var. Kendimizden ve etrafımızdaki anneler ile iletişimimizden gözlemledik ki anneler bir araya geldiklerinde, tanışmıyor bile olsalar, annelik ve çocuklar ile ilgili saatlerce konuşabiliyorlar. Anneliğin her açıdan çok zor, annelerin ise paylaşıma en çok ihtiyaç duyan insanlar olmasından yola çıkarak anneysen.com’u kurduk. Madem anneler olarak bu kadar çok paylaşıyoruz ve birbirimize faydamız dokunuyor o zaman bunu daha geniş annelere ulaşma imkanını sağlayan internet ortamında yapalım. Annelerin de içine bir şeyler katabilecekleri, faydalanabilecekleri bir şekilde sunalım. Herkes birbiriyle biriktirdiklerin tecrübelerin paylaşsın.
anneysen.com annelik sürecinizi nasıl etkiledi?
Annelik hem dünyanın en zor mesleği hem de en keyifli. anneysen.com’un ortaya çıkışı ile annelik daha kolaylaştı ve daha da zevkli hale geldi. Artık hem diğer annelerden ve uzmanlardan kolayca destek alabiliyorum hem de annelikle ilgili bir mesleğim olmasından çok keyif alıyorum. Çocuklarımla ilgili karşılaştığım ihtiyaçlardan yola çıkarak anneysen.com’u geliştirmeye çalışıyoruz, örneğin okula dönüş döneminin başlamasından hareket ederek bu konu ile ilgili bir bölüm hazırladık. Ay ay bebeklerin gelişimlerinin takip etmenin anneler için önemini biliyoruz, bu bölümümüzü de çok yeni devreye aldık.
İlk anne olduğunuzda ve çocuğunuzu ilk kucağınıza aldığınızda neler hissettiniz?
Tam bir şaşkınlık ve müthiş bir duygu patlaması. İnanamadım, 9 ay beklemiştim ama nasıl bir şey yaşayacağımı bilmiyordum. Mutluluğu anlatılmazdı. Tabi korkularım da oldu, nasıl bakacağım, yetebilecek miyim, ya yanlış birşey yaparsam endişelerim vardı.
Hamilelik döneminiz nasıl geçti? Eşiniz size yardımcı oldu mu?
Eşim hem hamilelik döneminde hem de çocuklarımızın yetiştirilmesinde çok destek oldu, oluyor. İki hamileliğim de rahat geçti, o zamanki işimde çalışmaya devam ettim. Hamileliğimin sonuna kadar rahat bir şekilde çalıştım.
Çocuklarınız hakkında bilgi verebilir misiniz? Çocukla beraber hayatınızda neler değişti?
Kızım bu sene dördüncü sınıfa başlayacak, artık yavaş yavaş genç kız oluyor, ilgi alanları var, spor yapıyor. Oğlum da bu sene birinci sınıfa başlayacak. Çocuklarla hayatım çok renklendi, kocaman bir aile olduk. Beraber bir şeyler yapmaktan çok zevk alıyoruz. Onların ilgi alanlarına göre hafta sonlarımızı, tatillerimizi planlıyoruz.
Çocuklarınızın kıyafet seçimlerinde nelere dikkat edersiniz? Marka mı yoksa bunu beğendim alıyorum mu yaparsınız?
Kıyafet seçimlerinde pratik kıyafetler olmasına, kolay giyilip çıkarılmasına dikkat ederim, hızlı büyüdükleri için çok almamaya, gerektiği kadar almaya özen gösteririm. Özellikle kızımın artık kendi tercihleri olduğu için beraber alışveriş yapıyoruz.
Annelerin en çok merak ettiği belki de en önemli soru çocuklarınızın kıyafetlerini hangi deterjanla yıkıyorsunuz? Her yıkamadan sonra ütülüyor musunuz?
Çocuklarımın kıyafetlerini bizimkilerle birlikte yıkıyorum. Her yıkamadan sonra ütülüyorum.
Eşiniz nasıl bir baba oldu? Siz mutfaktayken yada başka bir iş yaparken ağladıklarında susturabildi mi?
Eşim bana çok destek olan bir baba. Bebekliklerinde her türlü bakımlarında yardımcı oldu, oyunlar oynadı, uyuttu. Ben olmadığım zamanlarda tek başına ilgilenebiliyordu. Şimdi de hem eğitimleri ile ilgileniyor hem de boş vakitlerinde onlarla ilgileniyor.
 Annenizle kendinizi yan yana koyduğunuzda neler farklı?
Anneme benzer bir anneyim, endişelerim, korkularım benzer. “Aman düşmeyin, ellerinizi yıkayın, merdivenleri yavaş inin, dersinizi yapın”lar hep aynı. Kendimi annem gibi konuşurken buluyorum pek çok zaman:)

Tagged: , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder