14 Eylül 2012 Cuma

Çoğul gebeliklerden bir diğer örneğimizde Selcen Hanım,ikiz bebeğe sahip olmanın zorluklarını bizimle paylaştı. birkizbiroglan.com danda takip edebileceğiniz gibi her güzel anlarını buradan yayınlamaya çalışıyor.Selcen Hanıma çok teşekkür ediyoruz,iki minik yavrusuyla daha güzel günler geçirmesi dileğiyle …

Merhaba Selcen Hanım,kısaca kendinizden bahsedebilir misiniz?

Merhaba, ben Selcen. İstanbul’da yaşıyorum. 31 yaşındayım. 2 yaşında bir kız bir erkek ikiz bebeklerim var. birkizbiroglan.com‘un da annesiyim.

Evliliğinizin kaçıncı ayında-senesinde çocuk yapma kararı aldınız?

Evliliğimizin üçüncü yılında bebek sahibi olmak istedik.

Hamile olduğunu öğrendiğin zaman neler yaşadın?İlk kimi arayıp haber verdin?

Vallahi çok hatırlamıyorum. Üzerinden o kadar çok heyecan ve olay geçti ki. Sevindim, heyecanlandım herhalde. İlk eşimi aradım. Ona söyledim.

Eşiniz hamileliğiniz boyunca size yardımcı oldu mu?Canınız birşey istediği zaman kolaylıkla söyleyebildiniz mi?

Bak bunu da hatırlamıyorum:) İlginç ama doğum öncesinden pek bir şey kalmadı aklımda. Yardımcı olmuştur herhalde. Pek iş yapmıyordum ben, riskli gebelik olduğu için. Sadece yemek yapıyordum. Keyif çatıyordum onun dışında. Canım da hiçbir şey çekmedi, ne yazık ki. İsterdim gecenin birinde ikisinde sokaklara düşürmeyi ama olmadı.



İkiz bebek sahibi olacağınızı öğrendiğiniz tarih ve saati hatırlıyor musunuz?Nasıl bakıcam korkusu yaşadınız mı?

Tarih ve saat mi:) Yok vallahi onu da hatırlamıyorum. Ama ilk doktor muayenesinde öğrendiğimizi biliyorum. Zaten test sonucu çok yüksek çıktığı için doktor ikiz gebelik olabileceğini söylemişti. Alıştırmıştık kendimizi böyle bir sonuca. Hayır, nasıl bakarım derdim hiç olmadı. Herkes bakıyor, ben de bakarım diye düşünüyordum.

Hamileyken çocuklarınız için günlük tutmaya başlamışsınız fakat günlüğünüzün başına kötü bir olay gelmiş,blogunuzhttp://birkizbiroglan.com bu sayede mi ortaya çıktı?

Aslında hayır. Blog diye bir şeyin varlığından haberim bile yoktu öncesinde. Bilsem blog açardım. Günlük tutuyordum ben de. Doğum öncesinde bir ay sürekli yatak istirahati verdiler. Bloglarla o zaman tanıştım. Derken bebekler geldi. Bir koşuşturma başladı. Günlüğü de bu arada kaybetmiştim. Bebelerden biraz nefes aldığımda soluğu bloglarda alıyordum. Herkese uzun uzun yorumlar yazıyordum. Sonra baktım ki benim de anlatacak çok şeyim var, yorumlar da kesmiyor, niçin blog tutmayım ki dedim. Tamamen oradan çıktı blog fikri.

Bebeklerinizin uyku-gaz gibi problemi oldu mu?

Off hem de nasıl. Uyku problemleri 1,5 yaşına kadar çok ciddiydi. Ondan sonra biraz düzeldi ama hâlâ da normal bebek gibi değiller. Gaz ise tam sekiz ay günde sekiz saat bağırttı bebelerimi. Hatırlamak bile istemiyorum.

Anne sütü ile ne kadar besleyebildiniz?İkiz bebeklere yeterli olmadığı için ek gıdalara geçiliyor,siz ne zaman geçtiniz?

Kırkıncı günlerinde mama takviyesi başladı. 4. ayda da ek gıdaya geçtik. Oğlan 4-5 ay anca emdi. 10. ayına kadar sağıp vermeye devam ettim. Kızı 2 yaşına kadar emzirdim.

Annelerin,özelliklede çalışan annelerin tek bebekle yaşadıkları en büyük sorun UYKUSUZLUK ,siz nasıl baş ediyorsunuz iki bebekle?

Vallahi çok uykusuzluk çektim. İlk sene bir saat kesintisiz uyumadım. Nasıl altından kalktım bilmiyorum. Ha bugün ha yarın ölürüm diyordum ama ölmedim. Başa gelen çekilirmiş hakikaten de.

İki bebeğe bakmak zor olduğu gibi yanınızda yardımcınız yoksa daha da zorlaşır,sizin yanınızda birisi oldu mu?Eşiniz çocuklarınızla ilgilenir mi?

Annem vardı ilk sene. Sekiz ay sürekli kaldı. Sonra gitti geldi. Bir süre de yardımcı bir kızcağız vardı. 18. aydan beri de kendim bakıyorum. Eşim başlarda çok yardımcı oldu. Özellikle ilk sene. Ama sonra baktı ki ben her şeye yetişebiliyorum, kaçtı. Şimdi pek yardımcı olmuyor.

Çocuklarınızla en sık gittiğiniz yerler nerelerdir?Bebek arabası kullanıyor musunuz?

Sürekli parka çıkarıyorum. Başka da bir yer yok gittiğimiz. Bebek arabası birkaç aydır kullanmıyorum. El ele tutuşup gidiyoruz. Artık böylesi daha kolay oluyor.

En son olarakta annelerimize anne adaylarımıza neleri tavsiye edersiniz?

Tek tavsiyem var: vermediyseniz çocuklarınıza uyku eğitimi verin vakit çok geç olmadıysa. Ben çektim siz çekmeyin. Bir de ara sıra bloguma göz atmayı unutmayın:)


Çok teşekkür ederim.

Tagged: ,

0 yorum:

Yorum Gönder