12 Eylül 2012 Çarşamba


Merve hanımla söyleşimiz çok güzel gerçekleşti.Finale kalan fakat çok iyi bir şef karşısına çıktığı için belki biraz şanssızlık yaşamasına rağmen jürilerden olumlu yorumlar alan Merve hanım 5 Eylülde final ile karşımızda olacak.Bizimle söyleşi yaptığı için çok teşekkür ediyoruz,başarılarının devamını diliyoruz.
İşte röportajımız…
Merhaba Merve Hanım,kısaca kendinizden bahsedebilir misiniz?
Merhabalar…:) elbette..26 yaşındayım 10 aylık toprak adında dünya tatlısı bir oğluşun annesiyim..aslen ankaralıyım fakat 3 yıl önce istanbulda yaşamaya başladım ve evlendikten sonrada hayatım burda devam ediyor..1 yıldır çalışmıyorum malum Toprak’ın biraz büyümesini bekledim ama artık onunda geleceği adına iş hayatına dönmeyi düşünüyorum..mesleğim reklamcılık halkla ilişkiler fakat spikerlik sunuculuk eğitimimde var belki artık bu alanda birşeyler düşüneceğim..
Hamile olduğunuzu öğrendiğiniz zaman neler yaşadınız?
Benim hamileliğim çok değişik geçti gerçekten..eşimle henüz evli değildik ve toprak bizim için çok sürpriz oldu ama asla bu durumdan tedirgin olmadım pişmanlık duymadım..aşık olduğum insanla birlikteydim ve ikimizde büyük sevinçle karşıladık onu..çok ilginç bir duyguydu gerçekten anneler zaten iyi bilirler…:)
Anne olmak sizin için nasıl bir duygu ve neler gerektiriyor?
Ya önceden hep duyardıkya anne olunca anlarsın vs vs :) gerçekten durum öyleymiş onu kucağıma aldığım anda bambaşka bir karaktere büründüm ben…o sabırsız, uçarı, rahatına düşkün merveden hiç eser kalmadı :) artık toprak vardı ve hayat onun etrafında dönüyordu çünkü..annelik Allah’ın bir kadına lütfettiği en büyük mucize olduğu gibi en zor işi de..yani doğurmak değil annelik..dünyaya getirdiğin emanete en iyi şartları sunabilmek, onu ince ince özenle işleyerek büyütmek, sabretmek, kendinden ödün vermek ve en önemlisi güçlü olmayı gerektiriyor..bir çiçeğe bir hayvana bile özenle bakarak büyütürken şimdi bir insan yetiştirip ortaya koyuyorsunuz ve sanırım ortaya çıkan sonuç sizin en güzel temsiliniz oluyor…
Eşiniz BABA olarak yeterli mi?Size yardımcı oluyor mu?
Açıkçası eşimde her erkek gibi çok tahammüllü değil yani anne kadar verimli olamıyorlar malesef bu konuda..daha az yaratıcılar daha az sabırlılar ve daha az paylaşıyorlar sorumlulukları…
Çalışan annelerin size göre iyi yada kötü yanları var mıdır?Nelerdir?
Tam benlik bir soru oldu :) çünkü aylardır bu düşüncenin içinde kendimle bir mücadele veriyorum..sanırım eskiden yaşamak gerekiyormuş hayat şartları daha kolaymış eşlerin çalışması geçime yeterliymiş ve anneler çocuklarıyla birlikte olabilme lüksüne sahipmiş..ama günümüzde maalesef bu pek mümkün değil..istanbul gibi bir yerde sadece eşimin çalışmasıyla oğlumuza iyi imkanlar sunabileceğimizi sanmıyorum ve bende onu bırakarak suçluluk duygusu duymamam konusunda kendime telkin veriyorum..çünkü günümüz çocuklarının bu kadar lüksü imkanı görecekleri bir dönemde, evde oturup onlarla bütün gün vakit geçirip ilerde hiç bi ihtiyaçlarını karşılayamadığımzda bize teşekkür edeceklerini sanmıyorum.. o yüzden bir kadının hem çalışıp hem annelik yapması gerektiğine inanıyorum..işte arta kalan zamanlarda iyi ve kaliteli bir paylaşımla açığı kapatabileceklerdir eminim..hemde evde oturan bir kadının kendini çalışan bir kadın kadar güvenli ve iyi hissettiğine inanmıyorum..sizinde moral olarak yüksek olmanız çocuğunuza karşı daha verimli olmanızı sağlayacaktır…
60 aylık çocukların okula gönderilmesi konusunda neler düşünüyorsunuz?
Açıkcası ben pek sıcak bakıyorum bu duruma. 5 yaşındaki çocuk anneden ayrılmak, davranışlarını kontrol etmek gibi bir çok alanda henüz yalnız kalmaya hazır değildir. evet anaokulunda kalır ama zaten sınırlı sayıda çocuk vardır ve öğretmen her şeyiyle yakından ilgilenir. bizim 5 yaşında çocuğun gelişimi ile yakından ilgilenecek ilkokul öğretmeni personelimiz var mı o da ayrı muallak. zil çalacak çocuklar dışarı çıkacak hadi toplasınlar bakalım onları geri sınıfa.bu yıl en azından uygulama olarak başarılı olacağını düşünmüyorum. 60-72 ay anaokulu yaşıdır ve bırakın çocuklar oyun oynasın.
Şeflerin Düellosu yarışmasına katıldınız ,nasıl geçti?Kamera karşısında yemek yapmak nasıl bir duygu?
Evettt :) oldukça keyif aldım ben çok eğlenerek yarıştım herşey kamera önünde görüldüğü kadar gergin değil aksine inanılmaz zevkli geçiyor çekimler..ben yarı fianli geçtim finaldede yarıştım ama 16 17 yıllık prof bi şefle karşılaşınca finalde elendim..kendimide sınamış oldum karşımda ki gerçek bir şefti ama kıran kırana yarıştım ve aslında çokta iyi olduğumu gördüm bu konuda :)
Çocuğunuz olduktan sonra eşinizde bir değişiklik oldu mu?
Oldu tabii :) kıskançlığı bin kat arttı hani derlerya çocuk olunca erkekler kıskanmayı bırakır diye yok öyle bir şey aksine katlandı bizde :) e birde tüm ilgim toprak’ın üstünde olunca napsın haklı adamcağız :) )
Annelik size neler kazandırdı?
Sabır, güven, cesaret, şefkat, biraz paranoya ,olduğundan bin kat hızlı düşünebilme yeteneği ama en önemlisi huzur:) )
En son olarak ta annenizle kendinizi kıyaslamak gerekirse aranızdaki farklar nelerdir?
Her anneyle olduğu gibi kendi annemle de ortak noktalarım elbette var ama sanırım ben duygularımı içimde yaşamıyorum oğlumu öpmem lazım ona dokunmam lazım ona sarılmam lazım sevgi hissedildikçe büyüyen bir şey bence :) )
Teşekkür ederim çok keyif aldım bu sohbetten :) tüm annelere sevgilerimle…

0 yorum:

Yorum Gönder