27 Eylül 2012 Perşembe

anneysen.com da tanımış olduğum Ezgi hanım ile röportajımız çok güzel gerçekleşti.Dünyalar güzeli kızı prensesi Zeynep için elinden geleni yapan Ezgi hanım,sorularımıza en içten bir şekilde cevapladı.Sizlerede bu güzel söyleşimizi okumanızı tavsiye ederim.
Ezgi hanıma çok teşekkür ediyoruz,iyi okumalar herkese…
Merhaba Ezgi hanım,kısaca kendinizden bahsedebilir misiniz?
26 yaşındayım. Aslen Amasyalıyım ama şu ana Alanya’da yaşıyorum.2 yıllık evliyim. Diş hekimiyim. Kendime ait özel muayenehanem var.4 aylık bir kızım var. Şu an bebeğimden dolayı yarı zamanlı çalışıyorum
Hamile olduğunuzu öğrendiğiniz tarih ve saatini hatırlıyor musunuz? Neler yaşadınız?
Hamile olduğum tarih ve saati tam olarak hatırlayamasam da o günü çok net hatırlıyorum.Hatırlamamam mümkün değil çünkü o gün eşimle çok şiddetli bir kavga etmiştik.Konuşmuyorduk.hamile olmayı hiç beklemiyordum.işte çok şiddetli bir karın ağrısı yaşadım.küs olduğumuz halde hemen eşimi aradım ve hastaneye gittik.reglim olmuştu ama kesik kesikti her zamanki gibi olmamıştı o yüzden hamile olduğumu hiç anlamadım.Gebelik testi istedi doktor ve sonuç pozitifti….şok şok şok..ve küsüz eşimle konuşmuyoruz da…neye uğradığımızı şaşırdık ikimizde…
Eşinize BABA olacağını nasıl söylediniz?
Söylememe gerek kalmadı doktor söylediğinde yanımdaydı zaten…
Hamileliğiniz nasıl geçti? Eşiniz size yardımcı oldu mu?
Hamileliğimin 8.haftasında çalıştığım klinikten ayrılmak zorunda kaldım. O zaman kendi muayenehanem yoktu başka bir klinikte çalışıyordum. Hamile olduğumu söylediğim an kliniğin sahibi doktor arkadaş kendisinin de 1,5 yaşında bir çocuğu olmasına rağmen benimle çalışmak istemedi bende çok sinirlendim ve işten ayrıldım. Yani sizin anlayacağınız bütün hamilelik dönemimi çok sevdiğim işimden ayrı ve evde yalnız başıma geçirdim. Psikolojik açıdan zor olmasına karşın fiziksel rahatsızlıklarım hiç olmadı. Ne bir mide bulantısı ne yanmalar ne de kusmalar. Sadece 32.haftamda küçük bir erken doğum riski yaşadım ve doğumuma kadar yatak istirahatı yapıp Prepar isimli ilacı kullandım. Onun haricinde iyi bir gebelik geçirdim sayılır.
Doğumunuzu nasıl gerçekleştirdiniz? Doktorunuzdan ve hastanenizden memnun kaldınız mı? Annelerimize tavsiye eder misiniz?
Aslında son güne kadar normal doğum ve sezaryen arasında gidip geliyordum ama son gün yapılan çatı muayenesinde( 38.haftam bitmişti) doktorum bebeğin başının tam yerleşmediğini ve bu saatten sonra biraz zor yerleşeceğini söyledi. İstersen biraz daha bekleyebiliriz ama bence gerek yok sezaryen yapalım dedi. Bende tamam deyince hemen ameliyathaneyi aradı. Ameliyathane boş hadi yukarı çık da alalım şu cimcimeyi artık deyince biz büyük bir şok yaşadık. Çünkü o gün için hiç hazırlamamıştık kendimizi sadece kontrol diye gitmiştik. Yarım saat içinde kolumda serumda ameliyathanedeydim her şey çok hızlı oldu yani. Doktorum Ayşegül Hanım ve hastaneden de çok memnun kaldım. Yine doğum yapacak olsam yine aynı doktor ve hastaneyi seçerim.
Kızınızdan bahseder misiniz biraz? Rahatsızlığı vardı, şuanda ne durumda
Evet kızımda Fallot tetralojisi denilen doğumsal bir kalp rahatsızlığı var. Yaklaşık 1,5 yaşında açık kalp ameliyatı olması gerekiyor. Fazla ağladığı zamanlar dudak etrafında ve parmak uçlarında biraz morarma haricinde tamamen iyi durumda. Doktorumuz kilo almada sıkıntı ve iştahsızlık olabilir demesine rağmen doğduğundan beri çok iştahlı ve iyi kilo aldı. Kardiyologumuz bile şaşırdı bu duruma. Tabiî ki aynı aydaki çocuklara göre çok az daha ufak tefek ama o kadarı da normal artık diye düşünüyorum. Onun haricinde çok sakin ve huzurlu bir bebek. Uykusundan bile ağlayarak değil gülerek uyanıyor. Beni hiç yormuyor kızım. Çok uslu Maşallah…
Çocuktan sonra eşlerde değişiklik olur denir, sizin eşiniz değişti mi?
Eşimi çok seviyorum bana ve diğer herkese karşı her zaman çok iyiliksever, şefkatli ve cömert olmuştur ama baba olduktan sonra bu 2-3 katına çıktı çok daha anlayışlı ve şefkatli bir insan oldu. Bu çocuk evliliğimizi ve bizi çok değiştirdi şimdi her şey daha güzel…
Annenizle kendinizi kıyasladığınızda ne gibi farklarınız var?
Anneme kıyasla ben çocuğuma sevgimi daha çok hissettiriyorum ve gösteriyorum diye düşünüyorum. Annemi çok seviyorum ve onunda bizleri çok sevdiğini biliyorum ama biraz bunu gösteremiyor sanki…
En son olarakta annelerimize ve anne adaylarımıza ne gibi önerileriniz olur?
Benim tek ve en büyük tavsiyem hamileliğiniz ve anne olmakla ilgili bize hep ne kadar harika mükemmel büyüleyici bir şey olduğundan bahsedilir ama zorluklarından pek bahsedilmez. Bütün bunların yanında bu güzelliklerin çok zorlu ve yorucu taraflarının da olduğuna kendilerini hazırlayarak ve bilerek yola çıkmaları çok teşekkür ederim…

Tagged: , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder