16 Eylül 2012 Pazar


Hamilelik anne-baba için çok önemli,bazı zamanlarda çoğul gebelikler gözlenebiliyor,bunlardan bir tanesi de 3 Bebe 1 Arada‘nın annesi Sema Hanım.Hamileliği boyunca ve doğumdan sonra neler yaşadı,neler hissetti bizim için paylaştı,teşekkürler Sema hanım.
Merhaba Sema Hanım kısaca kendinizden bahsedebilir misiniz?
Merhaba. 28 yaşındayım. 8 buçuk aylık üçüzlerin annesiyim. Bilgisayar programcısı(yım)(ydım). 4 yıllık evliyim. Bebeklerim 3.yılımızda ailemize katıldı.
Anne olacağınızı öğrendiğinizde neler yaşadınız?Eşinize nasıl söylediniz?
Testi yaparken eşim de yanımdaydı zaten. Sonucu söylediğimde ikimizde büyük mutluluk yaşadık. Ama sonucun erken çıkması çoğul gebelik olma ihtimali yüzünden bizi korkutmuştu.
Bebeğinizin üçüz olacağını öğrendiğiniz zaman neler hissettiniz,korktunuz mu?
Doktor kontrolünde bebeklerin önce ikiz, bir sonraki kontrolde ise üçüz olduğunu öğrendik. İkiz haberinde bile çok üzülmüş ve günlerce ağlamıştım. Aslında üçüz olduklarını öğrendiğimde ise depresyona girdim, uzun süre kendime gelemedim. Bu fikre alışmam çok zaman aldı.
Eşiniz 1 bebek beklerken 3 bebeğe birden baba olacağını öğrendiğinde neler yaşadı?
O da en az benim kadar şaşırdı ve üzüldü ilk etapta. Ama benim girdiğim bunalım yüzünden güçlü göründü ve beni teselli etti. Ben kendimi duruma alıştırdığım zaman korkularımızı paylaştık, hamilelik boyunca birbirimize destek olup kötümser düşünmemeye gayret ettik.
Hamileliğinizin en zor haftası ne zamandı?3 bebeği taşımak biraz sorun olmuştur.
Hamileliğim genel olarak büyük sıkıntılarla geçmedi. Çok bulantı, kusma vs. şikayetlerim olmadı. Ama son 2 ayda, yani 6 ve 7.aylarda dayanılmaz sırt, kaburga ve kasık ağrıları yüzünden yaşam kalitem feci halde bozuldu. Yatakta sağa sola bile dönemez hale gelmiştim. Çok ağırlaştım ve bu yüzden son günlerimi hep erken doğum korkusuyla geçirdim. Korktuğum gibi de oldu. 7.ayın sonunda doğum yaptım.
Hastane ve doktor seçiminizi nasıl yaptınız?Her hastanenin Yeni Doğan Ünitesi olmayabiliyor malesef :(
Doktorumu tavsiye üzerine bulmuştum ve tedavi görmüştüm. O hastanede Yeni Doğan Yoğun Bakım Ünitesi yoktu evet, üçüz olduğunu öğrendiğimizde bunun için biraz üzüldük. Ama doktorumdan memnundum ve bırakmak istemedim. Doktorumla bu konuyu konuştuk, doğum zamanında böyle bir ihtiyaç olursa uygun bir hastaneye sevkedileceğim konusunda birleştik. Doğum yapacağım gün de, doktorumuz  bize boş küvöz bulunan hastane ve doktoru ayarlamamızda yardımcı oldu.
 Çocuklarınızı hastanede küvezde bırakıp evinize dönmeniz kadar kötü birşey yoktur herhalde,neler yaşadınız?
Çocuklarımın hepsini 1 ay süreyle hastanede bırakmak zorunda kaldım. Bir tanesi ciddi tehlike atlatarak ölümden döndü. O günler gerçekten çok sıkıntılı zamanlardı, yaşayan bilir. Bu süre boyunca hergün onları görmeye gittik, süt götürdük. Onları orada bırakıp eve yalnız dönmek yürek burkucu… İyi tarafı ise ameliyat ağrılarımın iyileşmesi zaman aldı, onlar eve gelene kadar bol bol dinlenme fırsatı buldum.
Bebeklerinizin beslenmesi ne şekilde gerçekleşiyordu?Emzirmenize izin verildi mi?
Küvözde kaldıkları süre boyunca benim evde sağıp götürdüğüm süt ve mama takviyesi ile besleniyorlardı. Benim sütüm üçe bölündüğü için hepsini doyurmaya yetmiyordu çünkü. Taburcu olmalarına birkaç gün kala emzirmeye başladım, emme reflekslerinin geliştiğini gördükleri zaman, vakit kaybetmeden taburcu ettiler zaten.
Bebekleriniz evinize geldiğinde size yardımcı olan birileri var mıydı?Eşiniz size yardımcı oldu mu?
Annem yanımdaydı ve bir de yardımcımız vardı. Prematüre bebek oldukları için bakımları çok zordu. Gündüz üç bayan ancak yetişebiliyorduk. Gece de bakıcının yerini eşim alıyordu. En büyük destekçim hep eşim oldu. İlk zamanlar her gece 1-2 saat uyuyabiliyorduk yalnızca ve ertesi gün işe gitmesi gerektiği halde eşim de çoğu zaman bizimle birlikte uyanık oluyordu. Hatta çoğunlukla ağlayan bebeği kendisi besleyip uyutur, beni hiç uyandırmazdı.
 Üçüz annesi olmanın iyi ve kötü yanları nelerdir?
Tek iyi yönü 3 çocuğu tek seferde doğurup tekrarları yaşamak zorunda kalmamak ve hepsini bir arada büyütmek. Başka da bir avantajı olduğunu sanmıyorum :) Kötü yanları saymakla bitmez. Bakım zorluğu, manevi yorgunluk, bozulan psikolojiler bir kitap doldurur. 3 bebeğe yetememe telaşı, aralarında adaleti sağlayabilmek, uyumlu bir kardeş ortamı yaratabilmek, bozulan sinir sistemine rağmen iyi bir ebeveyn olup özenli ve örnek evlatlar yetiştirebilmek, maddi anlamda onların ihtiaçlarını karşılayabilmek… Bunlar sadece şuanda aklıma gelenler.
Ama ne olursa olsun (her ner kadar seçme şansım olsa, aynı anda değil, sırayla doğmalarını tercih etsem de) çocuklarımı çok seviyorum, iyi ki hepsi benim ve şuan yanımdalar, tüm zorluklarına rağmen.. :)
En son olarakta annelerimize ve anne adaylarımıza neler önerirsiniz?
En büyük sıkıntım olan ‘uyutma’meselesi için anne adaylarına, yol yakınken uyku eğitimi hakkında kitaplar okuyarak nedilerini hazırlamalarını öneririm. Benim en büyük pişmanlığım bu. Sallayarak uyutuyorum ve bu toplamda neredeyse günümün 4′te 3′ünü alıyor!

Tagged: , ,

0 yorum:

Yorum Gönder